Ibu

Ibu, walaupun lembut, keras jiwanya. Menjadi nadi dalam pembentukan insan. Sepanjang usia lima tahun aku berjauhan dari insan yang aku gelar ibu, membuatkan aku bertemu dengan ramai orang. Dan sedikit sebanyak mengajar aku dalam menilai seseorang manusia itu. Dan dari situ, aku mengambil ikhtibar. Dalam banyak banyak yang aku jumpa, orang yang rapat dengan ibunya, orang yang boleh memeluk ibunya, orang yang mementingkan ibunya, adalah orang polite yang aku jumpa. Perwatakan mereka sopan dan lembut..

Anehnya, aku baru tersedar semalam akan keadaan itu. Setelah aku berjumpa dengan Milo Kosong Ais, kawan kawan aku menyatakan dia seorang yang baik.. Dan mungkin benar, bila kelembutan suara dalam bercakap, segala perilaku yang tampal sopan.. Memang, ibunya mendidik dia dengan sempurna. Sama juga, suatu masa dahulu, seorang kawan yang aku kenali, yang sangat menghormati aku sebagai seorang wanita, yang aku tidak akan lupa pesanannya, bila dia tiada lagi, tolong jaga diri aku ni dengan elok, kerana bukan semua yang aku jumpa akan mampu jaga aku seperti dia. Dan dia.. Sangat rapat dengan ibunya..

Terasa hebatnya seorang ibu. Beruntunglah jika masih ada ibu, yang berada dekat dengannya.. Love u mami, always love u. Most important person that i have.


0 comments to "Ibu"

Pages

Welcome to my website

Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah s.w.t. dan orang yang takutkan Allah s.w.t., akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

Followers

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    Web hosting for webmasters