About Me

Assalamualaikum WBT..

Salam semua pembaca. Ini blog saya yang ke-empat. Bermula dengan kehidupan sebagai blogger sejak Januari 2009. Jika sebelum ni saya aktif dalam My Journal , kali ini saya cuba memberi sesuatu yang berlainan dalam blog yang berlainan.

Dilahirkan pada 10. January. 1988, Ahad, pukul 12.50pm di HLKH, Sibu. Dibesarkan oleh suku kaum Iban. Berdarah kacukan. Dan diberi nama sebagai Ceceliana Wann Jais [pada umur 5 tahun] sebelum itu, Roviana Lugica Abdul Manaf. Penganut agama Kristian sejak tahun 1993 dalam Mahzab Methodist. Memeluk agama Islam pada 23 Januari 2009, Jumaat di Jabatan Agama Islam Sarawak, dan memilih Wann Nur Aliana sebagai nama Islam.

Memilih nama pena Afina yang membawa maksud [orang] yang memaafkan. Saya jumpa dalam Himpunan Nama Nama Indah Dalam Islam. Mungkin kerana sebelum ini saya adalah seorang pendendam, jadi saya mengharapkan kehidupan yang akan datang membawa makna yang lebih baik.

Bertugas di salah sebuah sektor awam di Putrajaya. Jauh dari kampung halaman. Demi sebuah masa depan, saya abadikan kenangan demi kenangan dalam My Journal.



2 comments to "About Me"

  • Latarbelakang yg penuh dengan warna^^.

  • Assalamualaikum.

    Warm Greetings Afina, atau Aliana? Many beautiful names to call you. :)

    Saya tertarik dgn blogging anda tentang "Auratkah suara?" or something like that.

    So I read up a bit more about your profile, and surprise surprise..we shared the same birthday date, although in different year. Somehow I felt connected to you, probably thinking about some common ideas and issues. I'm also a lady btw.

    I have yet to see the rest of your blog. It's quite inspiring actually. Congrats! Hope this conversation can continue and will develop more meaningfully. :)

    Gtg for now.

    Peace and regards,
    Bayu

Pages

Welcome to my website

Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah s.w.t. dan orang yang takutkan Allah s.w.t., akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

Followers

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    Web hosting for webmasters